هشدار مسکو به سئول درباره سیاست‌های آمریکا

آندری رودنکو، معاون وزیر خارجه روسیه در دیدار و گفت‌وگوهایش در سئول به مقام‌های کره جنوبی هشدار داد که اقدامات مخرب آمریکا در منطقه، خطر درگیری‌های ناخواسته را بالا می‌برد.
کد خبر: ۱۴۴۴۱۱۶
 
این مقام ارشد روس در جمع خبرنگاران گفت: به دنبال افزایش حضور نظامی آمریکا و تشدید مانورها، تصمیم گرفتیم ارزیابی مسکو از وضعیت را به طرف کره‌جنوبی منتقل کنیم؛ زیرا پیگیری این سیاست‌ها ممکن است به پیامدهای بسیار خطرناکی منجر شود. به گفته این مقام روس «گرچه نظرات مسکو و سئول درباره منبع تنش‌ها متفاوت است، اما باز نگه داشتن کانال‌های ارتباطی مهم است». وی تاکید کرد: داشتن درک خوب از موضع طرف مقابل برای تسهیل کاهش تنش، حائز اهمیت است.  وی همچنین گفت: وزارت خارجه روسیه اظهارات کره‌جنوبی در ارتباط با وضعیت در اوکراین را دنبال و همه اظهارات در سطوح مختلف را ثبت می‌کند. سفر معاون وزیر خارجه روسیه به کره‌جنوبی بعد از تنش‌های لفظی اخیر بین دو کشور انجام شده است. این تنش‌ها پس از آن روی داد که رئیس‌جمهور کره‌جنوبی، یون سوک یول چهارشنبه کره‌شمالی را تنها کشوری در جهان توصیف کرد که به استفاده پیشگیرانه از تسلیحات هسته‌ای مشروعیت داده است.

عملیات مقاومت عراق ادامه می‌یابد
مراسم تشییع پیکرهای شهدای تجاوز اخیر آمریکا به‌غرب‌عراق، دیروز باحضورگسترده مردم عراق ونیروهای سازمان حشدالشعبی و برخی مقامات سیاسی این کشور از جمله وزیر بهداشت و رئیس سازمان حشدالشعبی برگزار شد.رئیس سازمان حشدالشعبی، فالح الفیاض با حضور در مراسم بزرگداشت و تشییع پیکرهای شهدای منطقه «القائم» و عکاشات تصریح کرد: آمریکا با هدف قرار دادن حشدالشعبی با آتش بازی کرد و این تجاوز بی‌پاسخ نخواهد ماند. آمریکا در این تجاوز مستقیما نیروهای حشدالشعبی را هدف قرار داد. وی افزود: خون نیروهای حشدالشعبی نشان‌دهنده جایگاه و منزلت عراق است، اجازه نخواهیم داد که این خون‌ها ارزان شمرده شود. حشدالشعبی مایه افتخار نیروهای مسلح و همه عراقی‌است. کشور ما باید از حضور بیگانگان پاک شود. دولت عراق، ظهر شنبه اعلام کرده بود که در حمله بامداد شنبه آمریکا، منطقه‌های عکاشات و القائم درغرب این کشور و چند نقطه غیرنظامی در مجاورت این مناطق، توسط جنگنده‌های آمریکایی هدف قرارگرفت وطی آن۱۶نفر ازجمله چند غیرنظامی شهید و ۲۵ نفر دیگر مجروح شدند و به برخی ساختمان‌های مسکونی و اموال شخصی مردم خسارت وارد شد. 
newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۰ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها